Van de outback naar de kust - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Peter en Marisca Danse - WaarBenJij.nu Van de outback naar de kust - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Peter en Marisca Danse - WaarBenJij.nu

Van de outback naar de kust

Door: PeterenMarisca

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marisca

13 Oktober 2011 | Australië, Newcastle

Van Toowoomba zijn we eerst naar Armidale gereden om daarna richting de kust te gaan. Armidale ligt aan de Highway of Falls. We hebben vanuit de camping de Dangar falls bezocht. Adembenemend, zeker als je weet, dat we nog 30 kilometer off road terug moesten en het lampje van de tank ging branden. Hadden we dit keer vergeten te controleren! Met nog zo'n 3 liter in de tank stonden we opgelucht in het centrum van Armidale bij het tankstation ;-)

Vanuit Armidale naar Newcastle, met zo'n 300 kilometer te gaan dwars door The Deviding Mountains. Op weg naar de top en terug geen hand voor ogen te zien door de mist, maar eenmaal boven ................ super!

Met de veerboot van de camping naar Newcastle stad. Lekker rondgewandeld en het viel ons op dat de winkels toch vroeg dicht waren. Hadden wij niet meegekregen, dat twee weken terug de klok een uur vooruit was gezet!

Morgen naar Katoomba in The Blue Mountains, waar we een dag of twee willen blijven. Daarover meer, als internet het toelaat!

• 13 Oktober 2011 - 13:30

Mies:

Wat een afstanden leggen jullie af....maar je ziet wel veel zo!
    Op naar de bergen en even lekker een paar dagen rust. Ik kan de waterval niet vinden op mijn ipad...

• 13 Oktober 2011 - 13:30

Martijn:

Wauw.... wat een geweldige foto's. Veel plezier in Newcastle. Daar ben ik volgende week weer :-)

• 13 Oktober 2011 - 17:20

Alice:

Wat een waanzinnige locaties! Is het toeval dat ik precies vanuit jullie route kijkers krijg?? Wat enorm leuk!