Sterren kijken - Reisverslag uit Roma, Australië van Peter en Marisca Danse - WaarBenJij.nu Sterren kijken - Reisverslag uit Roma, Australië van Peter en Marisca Danse - WaarBenJij.nu

Sterren kijken

Door: PeterenMarisca

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marisca

09 Oktober 2011 | Australië, Roma

Gisteren aangekomen in Charleville. 's-Avonds sterren gekeken in het observatorium. Nooit geweten dat je in Europa naar een andere sterrenhemel kijkt dan in Australie. Om 20:00 uur werden we verwacht voor een sessie sterren kijken. Er stonden 3 telescopen om naar de sterren en de maan te kijken. Hier geen grote en kleine beer of steelpannetje. Nee wij zagen de schorpioen en de pegasus. Saturnus met zijn 4 manen was zeer indrukwekkend. Daarna lopen naar de camping. Heen waren we door een vriendelijke inwoonster met de auto gebracht en terug volgens Peter een klein half uurtje. We hebben er toch gauw een uur over gedaan (marstempo).
Vandaag zondag naar Roma gereden en een park over de olie en gaswinning bezocht. Als we toch eens geen olie hadden, in onze tank van de camper gaat al gauw 75 liter diesel en die verdwijnt als sneeuw voor de zon ;-)
Helen en ik zitten bij de Mac anders geen internet in de outback en Peter en Frans maken de lokale pub onveilig bij de locals! Morgen vertrekken we richting de kust, naar de bewoonde wereld in Toowoomba.

Het links rijden valt ons allemaal erg mee. Voor je het weet ben je er aan gewend. Het zal nog een hele klus worden om thuis weer gewoon rechts te rijden. ;-)

• 09 Oktober 2011 - 10:02

Mies:

Mooie bak, wat verrassend, andere sterren bekijken...wist ik ook niet!
    Leuke uitstappen doen jullie, leerzaam!
    Heel veel plezier en rij veilig

• 09 Oktober 2011 - 10:06

Mies:

Maken jullie een rondje, je gaat weer richting Brisbane....?

• 09 Oktober 2011 - 11:54

Lotte Breedijk:

haloo opa oma
    ik heb een eigen laptop in me kaamer.
    ik mag volgende week voorleezen voor de heele school.veel plezier daar. dikke kus lotte. :-)

• 10 Oktober 2011 - 08:01

Venance:

Geniet er nog even lekker van!! Groetjes vanuit hier.

• 10 Oktober 2011 - 10:45

Tilly:

Zelf net terug van een weekje vakantie. Vanavond even uitgebreid de tijd nemen om jullie avontuur te lezen. Ziet er allemaal geweldig uit. Nog heel veel plezier!!
    groetjes Tilly

• 10 Oktober 2011 - 11:31

Hanneke:

Gave camper zeg. Zitten jullie ombeurten achter het stuur?