Fraser Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Peter en Marisca Danse - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Peter en Marisca Danse - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: PeterenMarisca

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marisca

04 Oktober 2011 | Australië, Brisbane

Gisteren met de 4WD op de boot naar Fraser Island. Geen verharde wegen, alleen zand. Flink geschud in de jeep. Mooie bossen en mooie stranden. Het wrak van een voormalig hospitalschip bekeken, nogal roestig. Al 70 jaar rijp voor de sloop. Geluncht en op de top van de berg, flinke klim, walvissen gekeken. Smiddags terug over de strand highway, en toen ging de versnelling vam onze jeep naar zijn grootje. Het was lange tijd onduidelijk of we de boot terug zouden halen. Ineens wilde Hans (de andere gids) met zijn jeep V8 met een dodemansrit door het bos de boot halen. Gelukkig konden wij mee, de rest bleef op het eiland tot de volgende dag. De boot op het nippertje gehaald. Uren later zaten we nog te shaken van de rit. Volgende dag om 7 uur vertrokken naar Rockhampton 400 km noordelijker dan Fraser Island.

• 04 Oktober 2011 - 11:15

Sander:

Dat zijn nog eens avonturen! Schitterend! Veel plezier..

• 04 Oktober 2011 - 12:31

Mies:

Mijn hemel, wat een zenuwen...Had je beter op het eiland kunnen overnachten? Wel spannend, vergeet je nooit meer....Walvissen live!!!Geweldig..
    Hebben jullie onderweg dingen gereserveerd, zodat je een vast rijschema hebt? Goeie reis en heel aankomen!

Groetjes Mies

• 04 Oktober 2011 - 12:38

Mies:

Leuke plaatsen komen jullie tegen,
    Gin Gin....,Colloseum???., Gladstone....sigarettenfabriek? Leuke trip....Drukke wegen of valt het allemaal mee onderweg....
    Tot hoors, of hoe zeg je dat.

• 05 Oktober 2011 - 08:08

Peter Danse Jr.:

Ik weet niet of dit nog goed is op jullie oude dag. Die lijven moeten een beetje gespaard worden ;).
    Heel veel plezier!!!

Groetjes Peter

• 05 Oktober 2011 - 12:28

Marc:

Leuk om jullie avonturen zo mee te beleven!

• 05 Oktober 2011 - 17:12

Alice:

Hopelijk heb je voldoende bloeddruk verlagende middelen bij je, dat ritje klinkt behoorlijk heftig. Het ziet er wel heel erg geweldig uit. Volgend jaar met de club?