Kejimkujik national park - Reisverslag uit Dartmouth, Canada van Peter en Marisca Danse - WaarBenJij.nu Kejimkujik national park - Reisverslag uit Dartmouth, Canada van Peter en Marisca Danse - WaarBenJij.nu

Kejimkujik national park

Blijf op de hoogte en volg Peter en Marisca

26 Mei 2019 | Canada, Dartmouth

Vrijdag met regen wakker geworden op de camping in Oakhill. Vroeg vertrokken richting Kejimkujik park, middenin zuid-west Nova Scotia. Vrij snel na aankomst, werd het droog en konden het park verkennen. De mooiste plek tot nu toe. Midden in de natuur, goed verzorgd en ruim opgezet. Toen we zaterdag wakker werden, scheen de zon en was het zo’n 20 graden. We hebben over hele mooie trail, langs de Mersey river gelopen. Geen mens te zien, ook geen beer gelukkig.

Daar ben ik nog steeds een beetje bang voor. Peter zei dat er geen beren in dit gebied waren, maar toen ik het aan een ranger vroeg, zei hij “lots of them”. Dus dat zat mij tijdens de wandeling nog wel dwars. Maar de mooiste route gelopen, tot nu toe. Beetje jammer was, toen we na 12 km terug kwamen en buiten wilde zitten, we werden opgevreten door de steekvliegen.

Vandaag, zondag, naar onze laatste camping gereden, vlakbij Halifax. Wederom in de regen. Morgen, als het droog is, naar Halifax.

• 27 Mei 2019 - 16:48

Alice:

Hej reizigers,
    Wat meer natte voeten dan verwacht, maar toch een geweldige reis. Wat beren betreft geldt het Bokito principe: geen oogcontact en vervolgens weg wezen

• 28 Mei 2019 - 08:53

Ci Sca Van Der Sluijs:

Hoi Marisca , wat mooi daar allemaal ! Ja, beren zou voor mij ook niets zijn ! De laatste loodjes van jullie reis ! Maak er een goed einde aan en kom dan weer behouden terug naar ons koude kikkerlandje. We zitten nu midden Frankrijk maar ook daar is het weer zeer wisselend en fris ! Goede reis verder,

• 28 Mei 2019 - 11:03

Tonny Van Der Knoop:

Wat een prachtige reis maken jullie. Zo leuk om dit te volgen.